W roku szkolnym 2017/2018 uczniowie klas informatycznych realizowali Indywidualne Plany Rozwoju w ramach projektu RPO Województwa Podkarpackiego „Wsparcie stypendialne uczniów ponadgimnazjalnych szkół zawodowych. Beneficjentami projektu byli uczniowie klasy 4Ti Magdalena Drozd i Daniel Kiczorowski oraz Dominik Rzepka uczeń klasy 4Tk.
Projekt stypendialny zakłada wsparcie uczniów zdolnych osiągających wysokie wyniki w nauce z przedmiotów zawodowych w zdobywaniu wiedzy i nabywaniu umiejętności kluczowych niezbędnych w podejmowaniu ról zawodowych na zmieniającym się dynamicznie rynku pracy.
Indywidualne Plany Rozwoju realizowane przez uczniów otrzymujących stypendium zakładały miedzy innymi
udział w kursach doskonalących z zakresu przedmiotów zawodowych oraz przedmiotów ścisłych takich jak matematyka i fizyka w zakresie rozszerzonym. Były to przede wszystkim kursy z zakresu CMS Wordpress, PHP, SQL, programowania C++, tworzenia gier na platformy Android oraz Unity, tworzenia kursów na platformie Moodle, kursy obsługi różnorodnych programów do obróbki grafiki, tworzenia prezentacji i obróbki materiałów filmowych oraz kursy matematyki i fizyki w zakresie rozszerzonym.
Ponadto uczniowie aktywnie uczestniczyli i brali czynny udział w promocji naszej szkoły podczas Dni Otwartych ZS3 Sanok a także na Giełdzie Szkół powiatu sanockiego prezentując swoje umiejętności zawodowe (opracowanie referatów, prezentacji, materiałów graficznych).
Odwiedzili Rzeszowski Salon Maturzystów na Politechnice oraz Podkarpackie Spotkania Edukacyjne w Sanoku.
Uczniowie zorganizowali również konkurs informatyczny dla klas młodszych. Brali udział w szkolnych konkursach informatycznych dla klas maturalnych.
Magdalena Drozd realizując swój IPR stworzyła między innymi stronę internetową https://doswiadczeniazfizykizmagda.wordpress.com, na której znajdziecie filmów tematyczne z przeprowadzanych doświadczeń z fizyki, opracowała zadania i testy na konkurs informatyczny dla uczniów, tworzyła dynamiczne strony www w języku PHP.
Dominik Rzepka realizując swój IPR tworzył dynamiczną stronę internetową do obsługi hurtowni w języku PHP z obsługą bazy danych SQL, gry internetowe na platformę Android, programował kalkulatory i konwertery w języku C++
Daniel Kiczorowski realizując swój IPR opracowywał i testował gry na platformę Unity oraz Android, tworzył kurs na platformie Moodle dotyczący tworzenia gier 3D w środowisku Unity.
Uczniowie realizowali projekty stypendialne pod opieką dydaktyczną nauczycieli: Marcina Stanka i Iwony Brząski.
Informacje na temat tego stypendium na rok szkolny 2018/2019 można uzyskać na stronie https://podkarpackie.edu.pl/index.php/szkolnictwozawodowe.
Program stypendialny współfinansowany przez Unię Europejską, realizowany jest w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata 2014-2020, Poddziałanie 9.6.2 Wsparcie stypendialne dla uczniów zdolnych – szkolnictwo zawodowe.